loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 77 یکشنبه 20 مهر 1393 نظرات (0)

 

 رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس در نشست خبري به تشريح نتايج سفرش به اسپانيا پرداخت.

حميدرضا سياسي  در شرايطي نشست خبري را آغاز کرد که اين نشست با 30 دقيقه تاخير شروع شد و نکته جالب اينجا بود که رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس با لوگوي باشگاه رئال مادريد که بر روي کتش نصب شده بود به نشست آمد.

 

سياسي در ابتدا با تاکيد بر اينکه خبرنگاران در مدت 45 دقيقه مي‌توانند هر سوالي که داشتند، بپرسند در خصوص مذاکرات باشگاه پرسپوليس با باشگاه رئال مادريد گفت: مبلغ توافق‌نامه 2 ميليون يورو نبود بلکه پيشنهاد رئال مادريد در ابتدا 6 ميليون يورو بود که ما تلاش کرديم تا 50 درصد اين مبلغ را تخفيف بگيريم. حتي در تلاش هستيم تا تخفيف بيشتري بگيريم اما رقم نهايي و مسئله عقد قرارداد به سفر بعدي ما که احتمالا 2،3 هفته آينده موکول شد تا ما مجددا به اسپانيا سفر کنيم و توافق‌نامه نهايي را امضا کنيم و الان همه چيز فعلا در حد مذاکره است و چيزي روي کاغذ نيامده است.

 

وي در واکنش به اين مساله که چرا او و همکارانش در اين سفر با عوامل موساد در ارتباط بودند، خاطرنشان کرد: ابتدا بايد بگويم که مکاتبات خود را مستقيم با سران باشگاه رئال انجام داديم و در سفري که به اسپانيا داشتيم نيز تنها با مقامات آنها صحبت کرديم. در مورد آقاي جهانشاهي بايد عرض کنم هيچ وقت با او مذاکره نکرديم و تنها در دفتر پرس با وي آشنا شديم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس با بيان اينکه جهانشاهي در دفتر پرس حضور داشت، تصريح کرد: اين شخص از منافع ما حمايت کرد اما اينکه چه سوابقي داشت از آن اطلاع نداشتم و اکنون نيز از سوابق وي اطلاعي ندارم. به مدت 20 تا 30 دقيقه در دفتر پرس با اين شخص آشنا شديم و 10 تا 15 دقيقه در فرودگاه با وي حرف زديم.

 

سياسي با بيان اينکه جهانشاهي رابط بين ما و باشگاه رئال نبود، خاطرنشان کرد: اين شخص هيچ اطلاعاتي از فوتبال نداشت و براي اين منظور (مذاکره پرسپوليس و رئال مادريد) به دفتر پرس نيامده بود.

 

وي در مورد اينکه پيش از اين خبرهايي مبني بر حضور واسطه‌گران براي مذاکره بين سران 2 باشگاه شنيده مي‌شد، گفت: در اوايل حضورم در هيئت مديره به همکارانم گفته بودم که اگر باشگاه رئال مادريد مستقيم بخواهد مکاتبه کند اين مساله را مي‌پذيريم و همان طور که ديديد بدون واسطه با آنها مذاکره کرديم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که عنصر ضد انقلاب با چه عنواني در آن جلسه حضور داشته، عنوان کرد: وقتي به باشگاه رئال مادريد رفتيم، فهميديم که اين فرد از دوستان نزديک و صميمي پرس است که حتي همديگر را با نام کوچک صدا مي‌زنند. زماني که ما وارد دفتر رئيس باشگاه رئال مادريد شديم، جهانشاهي در آن دفتر حضور داشت و ما اصلا نمي‌دانستيم که اين طور است.

 

سياسي ادامه داد: وقتي جهانشاهي با من با زبان فارسي سلام و عليک کرد تازه متوجه شديم که او ايراني است. هنگامي که متوجه روابط صميمي او با باشگاه رئال مادريد شديم، گفتيم به مناسبت ايراني بودن به ما کمک کند تا مسائل به آن نحوي که مي‌خواهيم در جلسه پيش برود. اين فرد هم در مسائل مالي به ما کمک کرد و رقم قرارداد را تا آنجايي که مدنظر ما بود، پايين آورد.

 

وي درباره نوع مذاکره باشگاه پرسپوليس با باشگاه رئال مادريد گفت: ما در چند محور با يکديگر مذاکره کرديم که مهم‌ترين آن برگزاري بازي دوستانه بود و قرار شد در حوالي ماه جولاي ميلادي که مرداد يا شهريور سال آينده ما مي‌شود در صورت توافق، تيم فوتبال رئال مادريد با تمام ستاره‌هاي خود به تهران بيايد. از آنها خواستيم که با همه ستاره‌هاي خود در اين ديدار حضور داشته باشند و حتي به آنها اعلام کرديم که حتي اگر بازيکني از ستاره‌هاي آنها مصدوم شد وي را با خود در اين ديدار همراه داشته باشند.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس با اشاره به ديگر متمم‌هاي اين قرارداد، خاطرنشان کرد: بحث ديگر ما تبادل بين آکادمي 2 باشگاه، رد و بدل کردن مربيان، آموزش سطوح پايه و در آخر استعداديابي بود که آنها به کشور ما سفر کنند و اگر تشخيص دهند که بازيکني آينده خوبي خواهد داشت، وي را ترانسفر کنند.

 

سياسي افزود: مورد ديگري که در مذاکرات 2 طرف محور اساسي صحبت‌ها قرار گرفت، استفاده از علم صنعت فوتبال و مارکتينگ بود. آنها پيشرفت زيادي در اين زمينه داشتند و حتي بايد گفت که در مساله فوتبال از آب هم کره مي‌گيرند ولي در فوتبال ما در ابتدايي‌ترين مساله گير کرده‌ايم. قرار شد که در مذاکرات چند هفته آينده‌مان به اين مسائل ادامه دهيم و تصميم بر اين شد که درباره خيلي از موارد ديگر و همچنين بحث مسائل اقتصادي از آنها کمک بگيريم.

 

وي در خصوص اعتراض بسيج دانشجويي کشور به برگزاري اين ديدار به دليل حضور جهانشاهي عنوان کرد: موضع من اين است که بايد شفاف‌سازي کنم و هر کجا که باشد به آن پاسخ دهم. اينکه افراد نزديک به نظام حساسيت دارند موضوع قابل اعتنايي است اما تنها من مي‌توانم در مقام پاسخگويي شفاف‌سازي کنم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در مورد اعتراض نمايندگان مجلس به برگزاري اين ديدار خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاري اين ديدار خيلي جدي هستيم و اعتقاد داريم که برگزاري اين ديدار فصل جديدي را در فوتبال ما ايجاد مي‌کند.

 

سياسي درباره توضيح هزينه‌هاي برگزاري اين مسابقه گفت: جالب است بدانيد که هزينه‌ها به چند دسته تقسيم مي‌شوند که يکي از آنها ميزان مبلغي است که بين ما و باشگاه رئال بايد توافق شود و دومي مراسم برگزاري اين ديدار است. آنها يک‌سري درآمدهايي دارند که سطح کلان باشگاه خود را و همچنين درآمد آنها را پوشش مي‌دهد. ما نيز درآمد براي باشگاه خود را مدنظر قرار داده و اعتقاد داريم که روابط بين اين 2 باشگاه به سطح فوتبال‌مان نيز کمک خواهد کرد.

 

وي درباره اينکه شوراي امنيت ملي اعلام کرده که اين ديدار بايد لغو شود، گفت: اگر شوراي امنيت ملي و يا هر نهادي دستور لغو اين ديدار را دهند ما تابع قانون هستيم و اگر مقامات کشور صلاح بدانند اين بازي لغو خواهد شد.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که با توجه به بدهي 100 ميلياردي باشگاه پرسپوليس برگزاري بازي‌هاي دوستانه اين‌چنيني چه سودي مي‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: بدهي‌ها يک مساله است و برگزاري ديدارهاي دوستانه و نمايشي مساله ديگر. اين‌گونه بازي‌ها مي‌تواند باعث دوستي شود و تا الان پرسپوليس هيچ بازي در سطح رئال مادريد انجام نداده است.

 

وي در واکنش به تذکر خبرنگار مبني بر اينکه پرسپوليس پيش از اين با بايرن‌مونيخ در تهران و در حضور تمام ستارگانش بازي دوستانه برگزار کرده است، فقط سکوت کرد.

 

سياسي درباره اينکه اگر قرار باشد مذاکرات با باشگاه رئال مادريد ادامه‌دار باشد و اميرحسين جهانشاهي هم همچنان در متن قضيه حضور داشته باشد، شرايط به چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: جهانشاهي و رئال مادريد هيچ ربطي به هم ندارند. اگر من دوباره به باشگاه رئال مادريد بروم و جهانشاهي آنجا باشد در خصوص هيچ مسئله‌اي که به پرسپوليس ربط داشته باشد با او صحبت نمي‌کنم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در واکنش به اينکه يکي از نماينده‌هاي مجلس تاکيد کرده که بازي رئال و پرسپوليس بايد لغو شود، گفت: اعضاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد نظرات‌شان را به شوراي امنيت ملي و آنهايي که به اين نهادها ارتباط دارند، مطرح کنند که اگر تشخيص داده شود که اين بازي نبايد انجام شود ما هم تابع قانون خواهيم بود.

 

وي درباره اينکه آيا امکان دارد بازي دوستانه پرسپوليس و رئال مادريد براي خداحافظي علي کريمي برگزار شود، عنوان کرد: اگر کريمي بخواهد در اين بازي به ميدان برود براي ما افتخار بزرگي خواهد بود. حتي اگر لازم باشد هماهنگي‌هايي را براي انجام چنين مراسمي در نظر مي‌گيريم.

 

سياسي در پاسخ به اين سوال که شنيده مي‌شود براي حضور در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس 5 ميليارد تومان هزينه کرده، گفت: چنين چيزي صحت ندارد اما بعد از اينکه عضو هيئت مديره شدم مبالغي را در باشگاه هزينه کردم که البته 5 ميليارد تومان نبوده است.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه شنيده مي‌شود اسپانسر تا امروز 13 ميليارد تومان براي باشگاه پرسپوليس هزينه کرده اما فقط 8 ميليارد تومان از اين پول به حساب باشگاه آمده و تکليف 5 ميليارد ديگرش معلوم نيست، اظهار داشت: در حساب‌هاي حسابرسي شده در باشگاه مشخص است که اسپانسر 9 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه کرده و 100 ميليون تومان ديگر هم به مناسبت صورت‌حساب‌ها به باشگاه منظور شده است. تمام مبالغ کاملا روشن و مشخص است.

 

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه او رئيس هيئت مديره است اما بيشتر کارهاي اجرايي انجام مي‌دهد و اين يعني آيا مي‌خواهد مديرعامل شود يا نه، گفت: تا زماني که مديرعامل قطعي انتخاب نشود، سرپرست و اعضاي هيئت مديره هماهنگي تنگاتنگي با هم دارند اما پس از انتخاب مديرعامل قطعي اين همکاري کم رنگ‌تر مي‌شود. بايد تاکيد کنم که سرپرست باشگاه پرسپوليس در برهه‌اي از زمان نيازمند حمايت است و حضور ما هم صرفا حمايتي است.

 

سياسي در مورد اينکه آيا از علي دايي براي اعزام پيشکسوتان دعوت خواهد شد يا نه، عنوان کرد: دايي اسطوره ورزش ما است و اگر اين کار را انجام دهد افتخار بزرگي به پرسپوليس داده است. قطعا با افتخار از وي دعوت به عمل مي‌آوريم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس در مورد مذاکراتش با پرس خاطرنشان کرد: فعاليت بين ما و آقاي پرس در حد 2 باشگاه پرسپوليس و رئال بود و بايد بگويم ما در سطح ايشان نيستيم.

 

وي در خصوص اينکه محمد رويانيان نيز با آوردن ستارگان پرسپوليس به تهران وعده حل مشکلات مالي پرسپوليس را داده بود اما اين اتفاق نيفتاد و اکنون چطور وي وعده مي‌دهد حضور رئال ماديد در تهران به سود پرسپوليس و فوتبال ايران خواهد بود، گفت: انشاءالله اين دوره به سود فوتبال ما خواهد بود چون کاملا برگزاري اين ديدار برنامه‌ريزي شده است و براي فوتبال ما سود خواهد داشت. ما فکر همه زمينه‌ها را کرده‌ايم و قطع به يقين بدانيد که اين ديدار در ارتقاي سطح باشگاه تاثيرگذار خواهد بود. اين مساله را در نظر بگيريد که برگزاري يک بازي بين پيشکسوتان 2 باشگاه با برگزاري بازي بين بازيکناني که اکنون بازي مي‌کنند تفاوت دارد، ضمن اينکه اين خبر را نيز بايد بدهم که 2 تيم پرسپوليس و رئال مادريد پيش از بازي تمرين مشترکي نيز با هم انجام خواهند داد.

 

سياسي در مورد حق پخش تلويزيوني اين ديدار تصريح کرد: اگر آنها به کشور ما بيايند تابع ايران خواهند بود و بايد در مورد حق پخش بايد با مسئولان ما صحبت کنند. آنها حق ندارند بازي را به غير از کشور اسپانيا براي جاي ديگري پخش کنند با اين وجود آنها پيش از اين حق پخش کشور خود را خريداري کرده‌اند.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس  ادامه داد: اين ديدار اواسط مرداد ماه احتمالا برگزار مي‌شود و توافقات انجام شده کمتر از 3 ميليون يورو است.

 

وي در گفت‌وگوي ديگر با دوربين‌هاي تلويزيوني در خصوص حضور جهانشاهي در اين مذاکره گفت: اسم جهانشاهي براي من اصلا آشنا نبود و در اسپانيا نتوانستم تشخيص بدهم که او چه کسي است. جهانشاهي به من گفت که از فوتبال چيزي نمي‌دانم و از آن هيچ اطلاعي ندارم. وقتي از او سوال مي‌پرسيدم در مورد فوتبال چه چيزي مي‌داني، او هيچ اطلاعي نداشت. ما به واسطه رابطه نزديکي که با پرس داشت تلاش مي‌کرديم براي تعديل قيمت که تا حدودي نيز اين کار را انجام داده بود از وي استفاده کنيم.

 

سياسي در پاسخ به اين سوال که چرا در جلسه با پرس از حضور اين شخص مطلع نشد، گفت: من در اين جلسه نتوانستم وي را بشناسم. اين را بگويم که لفظ جاسوس اسرائيل را در شأن او نديدم و شايد عنصر ضدانقلاب به او بخورد اما در آنجا واقعا اين شخص را نشناختم. من نه با موساد در ارتباط هستم و نه با عوامل آن که بخواهم کاري داشته باشم.

 

رئيس هيئت مديره پرسپوليس همچنين در جمع خبرنگاران تصريح کرد: در جلسه هدايايي بين 2 باشگاه رد و بدل شد و مثلا باشگاه رئال مادريد به ما پيراهن شماره 10 تيمش را که نامش را نمي‌دانم، خودکار و ... داد و ما هم صنايع دستي که با خودمان برديم را به آنها داديم.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا عکس‌ انداختن مديران باشگاه پرسپوليس با بازيکني مثل کوئنترائو صورت خوشي دارد، اظهار داشت: ما در حال بازديد از امکانات باشگاه بوديم که يکي از عوامل رئال مادريد اين بازيکن را صدا کرد تا با ما عکس بيندازد. من نه اين بازيکن را مي‌شناسم و نه اگر دوباره هم او را ببينم به جا مي‌آورم. خودم هم چند بازيکن مطرح رئال مانند رونالدو و بنزما را مي‌شناسم و در جلسات هم تاکيد کردم که رئال مادريد با تمام ستارگانش به تهران بيايد. حتي گفتم اگر اين بازيکنان هم مصدوم بودند به تهران بيايند که طرف ما گفت با بازيکنان بيمارستاني چه کنيم که من هم گفتم ديگر آن شرايط فرق مي‌کند.

 

سياسي در خصوص اينکه رئال مادريد در صورت حضور در ايران چند روز در کشورمان خواهد بود، گفت: قرار است رئالي‌ها يک روز پيش از بازي به تهران بيايند، تمرين سبکي انجام دهند و صبح مسابقه هم تمرين کنند. آنها پس از انجام بازي بلافاصله ايران را ترک مي‌کنند.

 

نکته جالب اينجا بود که سياسي پس از پايان صحبت‌هايش از خبرنگاران پرسيد که بازيکن شماره 10 رئال مادريد چه کسي است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 100
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 200
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,219
  • بازدید ماه : 1,219
  • بازدید سال : 33,695
  • بازدید کلی : 625,816