loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 54 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

 

رئيس کل سازمان خصوصي سازي گفت: آگهي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تا پايان آذر ماه امسال منتشر و تا پايان سال جاري اين دو باشگاه خصوصي خواهند شد.

ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني در مورد واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: در دنياي حرفه اي فوتبال، هيچ دولتي تيم داري نمي کند و با وجود مصوبات قانوني متاسفانه طي ساليان گذشته اراده اي براي واگذاري سهام اين دو تيم وجود نداشت.

 

رئيس کل سازمان خصوصي سازي ادامه داد: با توجه به جلسات گوناگوني که با وزيران امور اقتصادي و دارايي، دادگستري و ورزش و جوانان و نيز کميسيون‌هاي مختلف دولت و کارشناسان برگزار شد، اراده دولت براي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس قطعي شده و تا پايان آذر ماه امسال آگهي واگذاري اين دو تيم منتشر و تا پايان امسال نيز اين دو باشگاه خصوصي خواهند شد.

 

وي اظهار داشت: انتقال مالکيت و مديريت از بخش دولتي به بخش خصوصي به منظور ارتقا کارايي و بهره وري از جمله تعريف هاي خصوصي سازي است که براساس آن انتقال مالکيت و مديريت اتفاق افتاده و کارايي و بهره وري در بنگاهها افزايش پيدا مي کند.

 

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد آسيب هاي خصوصي سازي گفت: در کشور ما دولت بزرگتر از آن چيزي است که بتوان تصور کرد و علت آن اين است که در سالهاي گذشته بيشتر درآمد دولت از طريق نفت تامين شده و هر زمان دولتها عزم مي کردند خود را کوچک کنند با مقاومت هايي روبرو مي شدند. بعلاوه اينکه بخش خصوصي در کشور ما ناشناخته و ضعيف است و هر جا منافع دولت در ميان بوده اجازه حضور اين بخش داده نمي شده است.

 

وي با اشاره به کارنامه سازمان خصوصي سازي گفت: از سال 80 تا به امروز يعني طي 13.5 سال گذشته حدود 132 هزار ميليارد تومان سهم واگذار شده که 56 درصد آن از طريق مزايده و 44 درصد ديگر بابت ردديون دولت و سهام عدالت بوده است.

 

رئيس کل سازمان خصوصي سازي در خصوص حضور شبه دولتي ها در واگذاري هاي اين سازمان، تصريح کرد: براساس قانون منعي براي حضور شبه دولتي يا خصولتي ها در واگذاريهاي سازمان خصوصي سازي وجود ندارد و اخير دستورالعملي در هيات واگذاري تصويب شده تا تعريف واضع و جامعي از شبه دولتي ها داشته باشيم که هسته مرکزي آنها موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي مانند موسسات، شهرداري ها و بنيادها هستند.

 

وي گفت: براساس برآوردهاي سازمان خصوصي سازي، از 56 درصد سهامي که از طريق مزايده در 13.5 سال گذشته واگذار شده تقريبا 88 درصد توسط خصولتي ها خريداري شده و 12 درصد به بخش خصوصي واقعي رسيده است.

 

پوري حسيني با اشاره به اينکه دولت بنگاهدار خوبي نيست، تصريح کرد: اين مطلب موضوعي است که کشورهاي مختلف در دهه هاي اخير به آن رسيده اند و در کشور ما نيز با خصوصي سازي با تاخير در حال اجراست و به دليل نوسانات شديد در نوع نگرش به خصوصي سازي، تاکنون نتايج خوبي در اين زمينه کسب نکرديم.

 

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در دو سه سال گذشته خصوصي سازي تبديل به ابزاري شد براي پرداخت ردديون دولت که متاسفانه در برخي موارد شاهد اين هستيم که سهام از بخشي دولتي به بخشي ديگر در دولت منتقل شده است.

 

وي در مورد لزوم استفاده از تجربيات ساير کشورها در اجراي سياست خصوصي سازي در کشور تاکيد کرد: کشورهاي مختلف نسخه اقتصادي و سياسي ويژه اي را براي خود دارند که نمي توان از آنها الگو گرفت؛ با اين حال در سالهاي گذشته از تجربيات کشورهاي مختلف براي اجراي هر چه صحيح تر واگذاريها در کشور بهره گرفته ايم.

 

وي همچنين در مورد نظارت پس از واگذاري ها، گفت: يکي از اقدامات سازمان خصوصي سازي بررسي وضعيت بنگاههايي است که در 13 سال گذشته سهام کنترلي آنها واگذار شده که در آينده پس از پايان اين کار گزارش آن منتشر خواهد شد. بعلاوه اينکه بجز 2 مورد به دلايل مختلف از جمله تحريم ها، بقيه بنگاهاي واگذار شده از وضعيت مناسبي برخوردار هستند.

 

پوري حسيني در مورد توانمندسازي بخش خصوصي نيز تصريح کرد: تا اين اتفاق نيفتد خصوصي سازي راه به جايي نمي برد و بايد کاري کنيم که بخش خصوصي توانمند به لحاظ مالي و سرمايه گذاري جديد، در واگذاريها حضور پيدا کند که در اين رابطه اصلاح برخي قوانين و مقررات ضروري بنظر مي رسد.

 

رئيس کل سازمان خصوصي سازي همچنين در مورد شاگرد اولي هاي خصوصي سازي، گفت: وزارتخانه هاي نفت، صنعت، معدن و تجارت، نيرو، ارتباطات و امور اقتصادي و دارايي به ترتيب رتبه هاي اول واگذاري ها را به خود اختصاص مي دهند و در بين شرکتهاي مادر تخصصي نيز شرکت ملي صنايع پتروشيمي، سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، توانير، مخابرات و ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي جزو بهترين ها هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 178
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 2,639
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,575
  • بازدید ماه : 3,575
  • بازدید سال : 36,051
  • بازدید کلی : 628,172