loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 38 سه شنبه 15 مهر 1393 نظرات (0)

 

 مربي سابق پرسپوليس به اتفاقات و اظهارات اخير مسئولان اين باشگاه واکنش نشان داد. صحبت‌هايي که بيش از هر چيز اختلاف ميان دايي و کادرش را با درخشان و سياسي پررنگ‌تر مي‌کند.

 افشين پيرواني که در کنار علي دايي در کادر فني پرسپوليس حضور داشت، درباره اظهارات اخير مسئولان و سرمربي فعلي پرسپوليس صحبت کرد.

 

متن اين پرسش و پاسخ در زير مي‌آيد:

 

 

 

روند نتايج پرسپوليس را چگونه مي‌بينيد؟

 

 

 

قبل از هر چيز بايد بگويم اميدوارم از حرفهايم سوء‌برداشت نشود و آنچه را ديده و مي‌بينم، مطرح مي‌کنم. تا الان هم از روزي که از تيم جدا شده‌ام، سکوت کرده بودم. پيش‌بيني اين که پرسپوليس در سه بازي از چهار بازي قبلي بتواند 9 امتياز کسب کند را خيلي از اهالي فوتبال داشتند. کما اين که همه مي‌گفتند روزي که پرسپوليس به تراکتورسازي هم باخت، فوتبال خوبي بازي کرد. در بازي با سپاهان هم فوتبال خاصي را از پرسپوليس نديدم و به نظرم يکي از يک‌طرفه‌ترين بازي‌هاي تاريخ پرسپوليس بود.

 

 

 

حميد درخشان هم منکر اين نوع بازي تيمش مقابل سپاهان نشده اما گفته است منتقدان بايد به بضاعت ما هم نگاه کنند.

 

طي روزهاي اخير و به خصوص پس از شکست پرسپوليس مقابل سپاهان تلاش شده اين ناکامي به پاي کادر سابق و نحوه يارگيري آنها نوشته شود و با بيان مطالبي مانند بد بسته شدن تيم، کمبود بازيکن، بضاعت اندک و مسائلي از اين دست، سعي در القاي برخي نظرات دارند. با احترام به مواضع افراد و البته ايمان و اعتقاد به حافظه افکار عمومي و آرشيو رسانه‌ها، مرور گفته‌هاي دوستان قبل از حضور در مسند کنوني مي‌تواند همه مسائل را شفاف کند. تيمي که به زعم دوستان پتانسيل قهرماني داشت و به ادعاي دوستان با همين بازيکنان در صورت هدايت صحيح به قهرماني مي‌رسيد. تيمي که گفته مي‌شد رقبايش با بازيکنان کمتر و کيفيت پايين‌تر بهتر از آن بازي کرده و مشکل اصلي روي نيمکت است. زير سوال بردن دفاع محض در فوتبال و نوع بازي تيم ملي مقابل آرژانتين مواردي هستند که حالا مشخص نيست چرا خلاف آنها گفته مي‌شود. کساني که در يک برنامه تلويزيوني، ميکروفن باز اظهارات و اصل ديدگاهشان را درباره تيم ملي برملا کرد و خلاف آن را در جام‌جهاني ديديم، حالا در مورد پرسپوليس هم دوگانه حرف مي‌زنند. کساني که از پارک اتوبوس توسط کي‌روش انتقاد مي‌کردند حالا خودشان پارک دوبل مي‌کنند.

 

يعني شما معتقديد بضاعت پرسپوليس بد نيست؟

 

کاري به خوب و بد بودن بضاعت تيم ندارم اما مي‌گويم ما هم با محروميت‌ها و مصدوميت‌ها مواجه بوديم. دو هفته ابتدايي ماهيني محروم بود و پس از آن هر هفته هم تا لحظه آخر نمي‌دانستيم مي‌توانيم از او استفاده کنيم يا خير. اين بلاتکليفي هم براي خود او مشکلات روحي ايجاد کرده بود و هم براي ما مشکلاتي به همراه داشت. صادقيان و رضا نوروزي را هفته دوم از دست داديم. دغاغله قبل از شروع فصل مصدوم شد، پولادي در فهرست تيم بود و نبود و محروميت‌ها و مصدوميت‌هاي کفشگري، هادي نوروزي و علي عسگر را هم به اين موارد اضافه کنيد تا بدانيد تيمي که مسلسل وار عليه آن مصاحبه مي‌کرديد و مي‌کردند همين تيمي است که امروز بضاعتش اندک است و قبل از آن احتمالا بضاعتش تنه به تنه بارسلونا مي‌زد. تيمي که در زمان کسب 7 امتياز از سه بازي، عملکرد کادر فني‌اش برجسته مي‌شود در زمان شکست نبايد دنبال مقصرهاي بيرون از مجموعه باشد. چرا آن زمان مي‌گفتند تيم اگر درست هدايت شود، قهرمان است و حالا عذر و بهانه مي‌آورند؟ آنها که مي‌گفتند دواي درد پرسپوليس فقط من هستم، حالا اين گوي و اين ميدان!

 

منتقدان به علي دايي خرده مي‌گرفتند که اگر بازيکنان دلخواهت از سوي باشگاه جذب نشده بودند، چرا در مسند سرمربيگري باقي ماندي؟

 

علي دايي که از قبل قرارداد داشت و رفتنش دست خودش نبود اما دوستاني که به زعم خود بضاعت اندک پرسپوليس را مي‌ديدند چرا پا به اين ميدان گذاشتند؟ آنها به عنوان يک مربي حرفه‌اي قطعا اوضاع را سنجيده و قبول مسئوليت کرده‌اند پس لطفا بهانه نياورند و دنبال ديوارهاي کوتاه نباشند و ديوار حاشا را با آجر توجيه بالا نبرند. پس با اين استدلال بايد بگوييم مقصر سقوط برخي تيم‌ها در فصول گذشته هم کسي است که تيم را بسته!

 

 

 

اين که ليست تيم 18 نفري است و اين تعداد بازيکن کفايت نمي‌دهد، هم مطرح مي‌شود.

 

فهرست 18 نفري تيم مصوبه سازمان ليگ است و قبول بفرماييد قصوري متوجه کسي در تيم نيست. در آن فهرست تا لحظه آخر پرسپوليس منتظر سيدجلال حسيني، خلعتبري و محسن مسلمان بود که اين سه جاي خالي در فهرست باقي ماند و البته يک جاي آن با جذب اومانا پر شد. همواره از سوي باشگاه به ما اعلام شد که مهرداد پولادي عضو تيم پرسپوليس است اما اخبار حضورش در قطر تنها خبري بود که مي‌شنيديم. پس به ناچار اين فهرست 18 نفره 14 نفري شد؛ 14 نفري که دو نفر از آنها گلر بودند و يکي از آنها به ميدان مي‌رفت، دغاغله و رضا نوروزي مصدوم را هم در خود داشت. البته در فهرست زير 23 سال تيم جواناني حضور دارند که معتقدم مي‌توانند نقش موثري در تيم داشته باشند و ناديده گرفتن آنها به دور از انصاف است.

 

يعني مي‌خواهيد بگوييد اين همان پرسپوليسي است که درخشان مکرر عليه‌اش مصاحبه مي‌کرد؟

 

اين فقط گفته من نيست. خودتان برويد بررسي کنيد و آرشيو رسانه‌ها را ببينيد. تازه شرايط تيم از دو حيث تفاوت عمده و مثبتي دارد. در وهله اول آرامش و سکوت منتقدان و نبود مصاحبه‌هاي غيرمنصفانه و تخريبي اين فضا را در اختيار دوستان قرار داده که بدون فشارهاي بيروني ايده‌هاي فني خود را اجرايي کنند. از صميم قلب اميدوارم اين آرامش و همدلي در همه دوران‌ در پرسپوليس حاکم باشد تا هواداران عزيز تيمشان را بدون حاشيه ببينند. کساني که با برد تيم دايي سکوت مي‌کردند و با شکست تيم در رسانه‌ها بودند، حالا همه چيز را گل و بلبل مي‌بينند. در وهله بعدي پرداخت‌هاي منظم مطالبات بازيکنان دغدغه‌هاي آنها را از بين برده و آنها را با فراغ بال روانه ميدان مي‌کند. اين اقدام را با بي‌پولي و مشکلات مالي زمان ما قياس کنيد و امروز و فردا شدن پرداخت‌ها را در نظر بگيريد تا متوجه شويد خوشبختانه از اين منظر تيم آسيب نخواهد ديد.

 

سياسي گفته است سپاهان در اين بازي متوجه بزرگي پرسپوليس شد و فوتبال همين است و ما از قبل هجومي‌تر بوديم...

 

شايد ايشان سال‌ها کاپيتان تيم پرسپوليس و تيم ملي بوده‌اند و مدارک مربيگري را هم از کشورهاي صاحب فوتبال گرفته‌اند. وقتي ايشان اظهارنظر مي‌کند من که نمي‌توانم جواب بدهم. بحث، بحث فني است و امثال من نبايد وارد مباحث بزرگان شويم. همين که بتوانيم از اظهاراتشان توشه‌اي اندک برداريم، کافي است. الحمدالله که اين فرصت نصيب من شد!

 

 

 

و حرف پاياني؟

 

پرسپوليس متعلق به مردم است و همه ما هر چه داريم از اين تيم و هواداران است. مردم هم الحمدلله همه چيز را مي‌دانند و مي‌بينند. دست و پا زدن بيهوده فايده ندارد و به جاي عذر و بهانه بايد دنبال موفقيت تيم بود. اگر ما سکوت کرده‌ايم آقايان دنبال اين نباشند که همه چيز را گردن کادر سابق بيندازند. شما را آورده‌اند چون رييس هيات مديره گفته بود احساس کرديم با حضور علي دايي فرصت قهرماني دارد از بين مي‌رود. شما را آورده‌اند تا اين فرصت از دست نرود و تيم را قهرمان کنيد. اگر قرار بود بضاعت تيم را زير سئوال ببريد که نيازي به تغيير نبود. در سنگر خودتان مي‌مانديد و به مصاحبه‌هايتان ادامه مي‌داديد. دوران حرف و مصاحبه تمام شده و حالا بايد ثابت کنيد حرف‌هايي که مي‌زديد، قابل انجام بوده است. من هم از صميم قلب در کنار هواداران براي پرسپوليس و موفقيتش دعا مي‌کنم.

 

-ايسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 118
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 379
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 1,125
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,061
  • بازدید ماه : 2,061
  • بازدید سال : 34,537
  • بازدید کلی : 626,658