loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 61 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

 

 نماينده مردم آباده گفت: «شايد اصلا فردي که خريدار پرسپوليس است براي هواداري از تيم رقيب مالکيت اين باشگاه را خريداري کرده که تيم رقيب را زمين بزند.»

رحيم زارع جزو شوراي چهارنفره کارگره نظارت بر واگذاري استقلال و پرسپوليس تعيين شده از سوي مجلس است که درخصوص واگذاري اين دو باشگاه به بخش خصوصي نقطه‌نظرات متفاوتي دارد. او برعکس حسن زماني، رئيس اين کارگروه به شيوه مزايده اعتقادي ندارد و واگذاري به اين شيوه را مقدمه سقوط سرخابي‌ها مي‌داند.

 

 

براي آشنايي بيشتر با نقطه‌نظرات زارع، استاد دانشکده مديريت دانشگاه علامه طباطبايي با ما در خواندن اين مصاحبه همراه شويد.

 

 

* بناست پرسپوليس و استقلال به شيوه مزايده به بخش خصوصي واگذار شوند؟

 

- نه لزومي براي واگذاري به اين شيوه وجود ندارد. شيوه مزايده يکي از شيوه‌هايي است که مجلس براي واگذاري استقلال و پرسپوليس به وزارت ورزش پيشنهاد کرده است همان طوري که واگذاري از طريق بورس و فرابورس هم به تصويب نمايندگان رسيد.

 

 

 

* شما با شيوه واگذاري مزايده‌اي که حسن زماني از آن حمايت مي‌کند، مشکلي داريد؟

 

- بله به چند دليل از اين شيوه براي واگذاري استقلال و پرسپوليس حمايت نمي‌کنم.

 

 

 

* عمده دلايل شما براي مخالفت با اين شيوه چيست؟

 

- اول اينکه بايد اهليت و تفکرات کسي که با بالاترين مبلغ خواهان خريد استقلال و پرسپوليس است سنجيده شود چون نمي‌توان بدون اينکه از قصد و نيت فرد آگاه شد تيمي که سرمايه ورزش ايران است و اميد ميليون‌ها هوادار محسوب مي‌شود را به مالکيت يک يا چند نفر درآورد. شايد اصلا فردي که خريدار پرسپوليس است براي هواداري از تيم رقيب مالکيت اين باشگاه را خريداري کرده که تيم رقيب را زمين بزند. چه کسي مي‌تواند ضمانت دهد يک پرسپوليسي استقلال را نخرد و نقطه مقابل اين قضيه اتفاق نيفتد يا اگر از استقلال و پرسپوليس استفاده ابزاري شد چه کسي پاسخگو خواهد بود؟ واگذاري‌هاي بدون مطالعه کاري مي‌کند تا عاقبت استقلال و پرسپوليس به سرنوشت خيلي از تيم‌هايي دچار شوند که با وجود پشتوانه مردمي حالا نام و نشاني هم از آنها نيست. چه کسي تضمين مي‌دهد تيم‌هاي سرخابي هم به سرنوشت برق شيراز دچار نشوند؟ مگر آن تيم مردمي استان فارس کم هوادار داشت که حالا بايد در دسته سوم ليگ دست و پا بزند و کسي نباشد که به داد اين تيم برسد؟

 

 

 

* با اين اوصاف راه‌حل شما براي برون‌رفت از اين بن‌بست چيست؟

 

- واگذاري از طريق بازار بورس!

 

 

 

* اما قانون اجازه نمي‌دهد يک موسسه بدون تراز مالي مثبت در بازار بورس عرضه شود؟

 

- معني تراز مالي مثبت چيست؟! آيا واقعا برند ارزشمند استقلال و پرسپوليس که در ميان ميليون‌ها ايراني محبوبيت ويژه‌اي دارد آنقدر ارزشمند نيست که هفتاد، هشتاد ميليارد بدهي‌هاي اين باشگاه‌ها را پوشش دهد؟! اگر يک مدير کاردان و لايق براي مديريت در اين دو باشگاه انتخاب شود تصور مي‌کنيد بعداز چند سال به چه سقف درآمدي برسد؟ آيا واقعا استقلال و پرسپوليس بعد از چند سال به درآمدساليانه چندصد ميليارد نخواهند رسيد؟ خب تصور کنيد کسي که با پايين‌ترين قيمت و در بازار بورس سهام استقلال و پرسپوليس را مي‌خرد بعد از چند سال چه سود کلاني مي‌برد؟

 

 

 

* اما ظاهرا حسن زماني و يکي، دو نماينده ديگر که عضو اين کارگروه هستند موافق واگذاري از طريق مزايده هستند؟

 

- بحثي نيست. در اين مورد با يکديگر جلسه مي‌گذاريم و نقاط مثبت و منفي واگذاري به هر شيوه را ارزيابي و مقايسه مي‌کنيم يا مخالفان واگذاري به شيوه بازار بورس ما را قانع مي‌کنند يا ما موفق شويم بحث مزايده را کنار بگذاريم و به واگذاري در بازار بورس و عرضه بلوکي سهام برسيم و پرسپوليس و استقلال در نهايت به اين شيوه واگذار شوند.

 

 

 

* نتايج ورزشکاران ما در بازي‌هاي آسيايي را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

 

- ظاهرا نسبت به دوره قبلي آنچنان پرفروغ ظاهر نشده‌ايم.

 

 

 

* اين تنزل رتبه کاروان اعزامي چه تبعاتي دارد. بعضي از نمايندگان از حالا در مورد احتمال استيضاح حرف مي‌زنند؟

 

- استيضاح به خاطر تنزل جايگاه کاروان اعزامي به بازي‌هاي آسيايي تا حدي افراطي به نظر مي‌رسد اما من موافق احضار وزير به صحن علني مجلس و پاسخگويي درخصوص دلايل تنزل رتبه کاروان اعزامي هستم به خصوص که اين مشکل حاشيه‌اي براي تيم‌ملي فوتبال المپيک باعث لکه‌دار شدن نام و اعتبار کاروان اعزامي از جمهوري اسلامي ايران شد. در ضمن فراموش نکنيد تعلل وزارت ورزش در روند انتخاب سرمربي تيم‌ملي بزرگسالان و مشکلاتي که در اين راه به‌وجود آمد باعث شد ما جزو آخرين تيم‌هاي فوتبالي باشيم که صاحب سرمربي مي‌شويم و اين فرصت‌سوزي همان نقطه منفي عملکرد وزير ورزش است که باعث مي‌شود ما در جام ملت‌هاي آسيا در استراليا هم آنطور که بايد و شايد ظاهر نشويم و اين مسئله تبعات روحي و رواني منفي روي آحاد جامعه و به خصوص ميليون‌ها هوادار فوتبال دارد که بايد مقامات پاسخگوي اين اتفاق احتمالي باشند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 117
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 306
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 565
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,501
  • بازدید ماه : 1,501
  • بازدید سال : 33,977
  • بازدید کلی : 626,098