loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 22 دوشنبه 31 شهریور 1393 نظرات (0)

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من با تيم پيکان، پرسپوليس را با کرانچار شکست دادم و همين نتيجه باعث شد کرانچار را عوض کنند.

حميد درخشان در مورد حضورش در پرسپوليس، اعتراض برخي هواداران پرسپوليس به حضور او در اين تيم، شايعه اختلافش با علي دايي، پيشکسوتان پرسپوليس، بحث حضور علي کريمي در پرسپوليس و ... صحبت‌هاي زير را انجام داد.

 

 

 

بعد از 17 سال دوباره در قامت سرمربي پرسپوليس به اين تيم برگشتيد.

 

دقيقاً، بعد از سال 76 که پرسپوليس را قهرمان کردم ديگر مسئوليت فني نداشتم. البته چند بار به عنوان عضو کميته فني حاضر بودم ولي رسماً کار فني نمي‌کردم. واقعاً 17 سال زمان زيادي براي دوري از پرسپوليس است.

 

* در اين سال‌ها فضاي پرسپوليس چقدر فرق کرده؟

 

خيلي فرق کرده و نسل عوض شده، امکانات عوض شده، تکنولوژي پيشرفت کرده، رسانه‌ها زياد شدند، پول بيشتري آمده است و ...

 

* انسان‌ها هم فرق کرده‌اند؟

 

بله، البته ما آدم‌هاي بدي نداريم اما خيلي‌ها تحت تأثير عوامل بيروني قرار مي‌گيرند و تأثيرپذير هستند. متأسفانه جو خوبي در فوتبال ما وجود ندارد و ديگر خبري از اعتماد، اعتقاد و تعهد نيست.

 

* هواداران پرسپوليس هم عوض شده‌اند؟

 

متأسفانه بله. هواداران ديگر تاب و تحمل گذشته را ندارند و صبور نيستند که همين مسئله مشکل‌ساز است. من اين مسئله را لمس کردم و متوجه شدم که هواداران چقدر عجول هستند، هواداران همه چيز را سريع و زود مي‌خواهند اما فوتبال فلسفه خودش را دارد و بايد در آن حوصله داشت.

 

* ظاهراً اعتراض هواداران روي شما اثر گذاشته و از آن ناراحت هستيد؟

 

تماشاگر حق دارد که فرياد بزند و انتخاب کند. اين موضوع از نظر من مشکلي ندارد اما شايد به هوادار در مورد حميد درخشان اطلاعات کمي داده شده است. شايد اگر اطلاعات کامل‌تري به هوادار مي‌رسيد اين حرکت را نمي‌کردند. هوادار نمي‌داند حميد درخشان براي پرسپوليس چه کار کرده، چقدر گل زده، در جام باشگاه‌هاي آسيا و در جام باشگاه‌هاي تهران بازي کرده است. شايد خيلي‌ها حتي سن‌شان به اين مسائل قد نمي‌دهد و نمي‌دانند من در چه پستي براي پرسپوليس بازي مي‌کردم، هواداران فرياد مي‌زنند اما اشکالي ندارد.

 

* اين احساس وجود دارد که بين دايي و درخشان کدورت وجود دارد.

 

چه دليلي دارد که ما با هم بد باشيم؟ اين فلسفه غلطي است که بگويند ارتباط من و دايي بد است. هر دوي ما در يک جا خدمت مي‌کنيم و حرفه ما يکي است، ايشان سرمربي است و من هم هستم. در اتحاديه کانون مربيان همه از يک ديد نگاه مي‌کنند به اين قضايا اما در دنياي حرفه‌اي از اين نوع جابه‌جايي‌ها زياد اتفاق مي‌افتد. من و دايي با هم دوست هستيم و ارتباط داريم و هيچ حساسيتي روي هم نداريم که خداي نکرده اتفاقي رخ دهد.

 

* قرار بود با دايي تلفني صحبت کنيد؛ اين تماس اتفاق افتاد؟

 

قرار بود اين اتفاق رخ دهد اما بايد يکسري مسائل هم رعايت شود. من، دايي را به پرسپوليس آوردم و مربي او بودم ضمن اينکه از نظر سني هم از دايي بزرگتر هستم ولي در مجموع هدف هر دوي ما کمک به پرسپوليس است. در يک مقطع دايي سرمربي پرسپوليس بود که از زحمات او تشکر مي‌کنم،‌ يک مقطع هم من سرمربي پرسپوليس هستم و بعد از چند وقت هم شخص ديگري سرمربي پرسپوليس مي‌شود. اين طبيعت زندگي حرفه‌اي است و اين چرخش وجود دارد.

 

* خيلي‌ها اعتقاد دارند حميد درخشان رزومه کاري ندارد، بايد يک مربي را با رزومه‌اش قضاوت کرد يا کار فني‌اش؟

 

من موافق اين هستم که يک مربي را با رزومه‌اش بسنجيم، اما آيا هرکسي در اين مملکت پست گرفته با رزومه بوده؟! يک نفر تيمي را به ليگ يک فرستاده اما فصل بعد تيم گرفته يا چند سال‌ تيم‌ها را ليگ يکي کرده ولي باز هم تيم مي‌گيرد. حالا که به من رسيد رزومه خواستند؟ البته ايرادي ندارد من سال 76 پرسپوليس را قهرمان ليگ کردم، تيم نوجوانان را براي اولين بار به جام جهاني بردم و تيم هفدهم جدول را در ليگ نگه داشتم، اين روزمه من است. البته درخشان براي کار کردن در پرسپوليس نيازي به رزومه ندارد چون جواني‌اش را در اين تيم گذاشته و از خانواده پرسپوليس است، درخشان که از فضا به پرسپوليس نيامده است!

 

 

 

* به نظر شما پيشکسوتان مي‌توانند به پرسپوليس کمک کنند؟

 

به نظر من پيشکسوتان قابل احترام هستند و بايد به آنها احترام گذاشت. همه پيشکسوتان براي پرسپوليس زحمت کشيدند و اگر هم حرفي مي‌زنند حق دارند.

 

* يعني شما از انتقاد احتمالي پيشکسوتان پرسپوليس استقبال مي‌کنيد؟

 

مسلماً من از انتقاد‌ها استقبال مي‌کنم چون از روي دلسوزي است و هيچ وقت از روي غرض حرف نمي‌زنند. اگر هم برخي از انتقادات از روي غرض است حتماً جايي ناراحتي داشته ولي من انتقادات را به ديده منت قبول مي‌کنم. از خانواده پرسپوليس يکي به اين تيم آمده و همه پيشکسوتان دست به دست هم بدهند و به پرسپوليس کمک کنند نه به من. حميد درخشان امروز سرمربي است و ممکن است فردا نباشد. در مجموع تمام انتقادات را با جان و دل مي‌پذيرم اما به شرطي که درست و فني باشد و از روي عناد و خصومت نباشد.

 

* بعضي از سرمربيان قبلي پرسپوليس اين ذهنيت را داشتند که پيشکسوتان اگر انتقاد مي‌کنند مي‌خواهند جاي آنها را بگيرند، شما هم چنين ذهنيتي داريد؟

 

انتقادات اگر فني باشد از آن استفاده مي‌کنم. مسلماً پس از من گزينه ديگري براي سرمربيگري پرسپوليس وجود دارد چون چرخ فوتبال حرفه‌اي وجود دارد. عملکرد من در آينده نشان مي‌دهد که ‌مي‌توانم به کارم در پرسپوليس ادامه بدهم يا خير.

 

* اگر از ابتداي ليگ سرمربي پرسپوليس بوديد چنين تيمي را مي‌بستيد؟

 

فعلاً اين موجوديت پرسپوليس است و بايد با آن ساخت. براي نيم فصل قصد داريم چند بازيکن را به تيم اضافه کنيم تا قدرت پرسپوليس بيشتر شود.

 

* شما تا به حال در قامت سرمربي به استقلال نباختيد، همين مسئله باعث شد خيلي زود کري‌خواني را براي استقلالي‌ها شروع کنيد؟

 

ما يک حريف ديرينه داريم به نام استقلال، براي هواداران مهم نيست در طول فصل چه اتفاقي مي‌افتد بلکه مهم اين است که در دربي اتفاق خوبي رخ دهد. نه تنها من بلکه همه هواداران دوست‌دارند که در دربي برنده باشيم. مي‌خواهيم تا دربي هم از نظر قدرت و هم از نظر تاکتيکي به شرايط خوبي برسيم و بازي خوبي و تماشاگر پسندي را به نمايش بگذاريم تا هواداران از ما راضي باشند.

 

* بعد از حضور شما در پرسپوليس به عنوان سرمربي اين شايعه مطرح شد که قرار است بعد از چند هفته زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربي معرفي شود، اين موضوع صحت دارد؟

 

مي‌خواهم موضوعي را با صراحت بگويم تا در آرشيو شما ثبت شود، من با تيم پيکان، پرسپوليس را با کرانچار بردم و همين نتيجه باعث شد کرانچار را عوض کنند. هواداران بدانند من با پيکان کرانچار را بردم که تغيير و تحولات به وجود آمد و دوست خوبمان دايي سرمربي پرسپوليس شد. اين از کرانچار که پرونده‌اش بسته شد. اگر نام يک مربي بزرگ مطرح مي‌شد بيشتر استقبال مي‌کردم. اين داستان‌ها را آنهايي درست مي‌کنند که دوست ندارند من در پرسپوليس حضور داشته باشم و هر روز يک سناريوي جديد مي‌نويسند و مي‌گويند فلاني مي‌‌آيد و فلاني مي‌رود. اين مسئله هميشه در فوتبال ما وجود داشته و چيز تازه‌اي نيست.

 

* پس شما مخالف کرانچار هستيد؟

 

به نظر من اگر فوتبال ما مربي خوب مي‌خواهد ديگر براي کرانچار جايي وجود ندارد. کرانچار هر چه اطلاعات داشت در سپاهان گذاشت و اگر مربي خوبي بود سپاهان حفظش مي‌کرد. نبايد مهره سوخته را به جايي برگرداند. نگاه پرسپوليس بايد در اين مورد عوض شود و تازه باشد نه به مهره‌هاي سوخته.

 

* بحث اين روزهاي پرسپوليس شايعه کم کاري برخي از بازيکنان است، چنين چيزي در تيم شما وجود دارد؟

 

اصلاً به چنين چيزي اعتقاد ندارم، من به تمام بازيکنانم ايمان دارم و مي‌دانم همه آنها با تمام وجود براي پرسپوليس بازي مي‌کنند. بازيکنان براي من و امثال من بازي نمي‌کنند بلکه براي نام بزرگ پرسپوليس بازي مي‌کنند.

 

 

 

* حالا اگر چنين موضوعي ثابت شود واکنش شما به اين مسئله چيست؟

 

همچين چيزي وجود ندارد و من هم اصلاً نمي‌توانم اين موضوع را در ذهن خود راه بدهم و در ذهنم کوچکترين فکري کنم. بازيکنان من با عشق و قدرت تمرين مي‌کنند و در هفته‌هاي آينده جواب اين تمريناتشان را مي‌گيرند.

 

* استفاده از نام علي کريمي توسط شما ابزاري بود يا واقعاً روي او براي بازي کردن حساب باز کرديد؟

 

 منکر اين نيستيم که کريمي بازيکن با کيفيتي است، من معتقدم کريمي خيلي از فوتبال دور نشده و مي‌تواند به پرسپوليس به عنوان يک رهبر در زمين کمک کند. ما به بازيکنان بزرگ نياز داريم چون ديدارهاي سختي پيش‌رو داريم. پرسپوليس جوان شده و به اين دليل کريمي مي‌تواند به تيم کمک فني کند. او يک ليدر بزرگ و تأثيرگذار در زمين است.

 

* مسئله ديگري که در مورد حميد درخشان وجود دارد موضوع منشور اخلاقي است، شايعه شده شما براي حضور در پرسپوليس تعهد داديد، درست است؟

 

اين هم از خبرهايي است که برخي دوستان که به من علاقه دارند منتشر مي‌کنند! کجا يک مورد مشکوک از درخشان سراغ داريد؟ چه زماني فدراسيون براي اين موارد از من دعوت کرده است؟ دوستان از باب کرانچار نتواستند وارد شوند حالا از اين باب وارد مي‌شوند. اگر قرار باشد همه مربيان تعهد بدهند من هم تعهد مي‌دهم و اگر کسي چيزي امضا نکند من هم اين کار را نمي‌کنم. متأسفانه برخي‌ها دوست دارند براي من هر روز داستان درست کنند اما خلع سلاح مي‌شوند. آقايان بهتر است اين نوع مسائل را از فدراسيون بپرسند و بعد به کسي تهمت بزنند و با آبروي کسي بازي کنند. اين رفتار دور از جوانمردي است.

 

* شما در شرايطي سرمربي پرسپوليس شديد که اين تيم بايد در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برود، مي‌توانيد طلسم ناکامي‌هاي پرسپوليس در اين مسابقات را بشکنيد؟

 

شما بايد ببينيد که من چه تيمي را تحويل گرفتم. نبايد انتظارات مردم را بالا برد و تيم بايد رفته رفته بهتر شود. تيمي که در ليگ خودمان به سختي بالا مي‌آيد نبايد انتظار داشت که در آسيا قهرمان شود. نمي‌توانيم خودمان را گول بزنيم. اگر چند بازيکن به پرسپوليس اضافه شوند مي‌توانيم با اقتدار بيشتري وارد ليگ قهرمانان آسيا شويم. البته مي‌بينيد که تيم‌هايي مانند ذوب‌آهن و سپاهان هنوز نتوانستند اقتدار گذشته را در آسيا داشته باشند. اين در شرايطي است که آنها امکانات خوبي دارند و حواشي زيادي هم ندارند.

 

بايد در ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هايي بازي کنيم که بازيکن 2،3 ميليون دلاري دارند و در همين اصفهان به تيم‌هاي ما 3 گل مي‌زنند. ما براي رقابت با چنين تيم‌هايي بايد کار کنيم و بازيکن گران قيمت بگيريم.

 

* کمي هم در مورد عملکرد تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي صحبت کنيم...

 

عملکردمان خيلي بد بود، متأسفانه براي اينکه بخواهيم به کسي پست بدهيم او را ارزيابي فني نمي‌کنيم و فقط به دنبال سفارش دوستانمان هستيم. سال‌ها است که اين اتفاقات در فوتبال ما رخ مي‌دهد و با اين رويه پيش مي‌رويم و موفق نمي‌شويم. کسي را براي تيم اميد انتخاب مي‌کنيم که از فوتبال ما شناخت ندارد و فقط چون دوست فلان مربي است او را انتخاب مي‌کنيم.

 

 

 

* يعني چون وينگادا پيشنهاد کي‌روش بوده او هم در اين ناکامي مقصر است؟

 

ايرادي ندارد که کي‌روش پيشنهاد بدهد مهم اين است که براي انتخاب سرمربي يک فيلتر بگذاريم و بعد کسي را انتخاب کنيم. پيشنهاد دادن که ايرادي ندارد.

 

* به عنوان کسي که سال‌ها در تيم ملي بازي کرديد، فکر مي‌کرديد که روزي فوتبال ما از ويتنام چهار گل دريافت کند؟

 

اين مسئله باورپذير نيست. مي‌دانيد چرا اين اتفاق رخ مي‌دهد؟ چون ما آهسته حرکت مي‌کنيم و کشورهاي ديگر به سرعت حرکت مي‌کنند. آنها به سرعت پيش مي‌روند و ما کُند کار مي‌کنيم. زماني تيم‌هاي سوم و چهارم ما هم ويتنام را شکست مي‌دادند.

 

* شما به عنوان يک هافبک طراح سال‌ها به مهاجماني مانند علي دايي پاس گل داديد مثل بازي ايران و ژاپن،‌ حالا خيلي‌ها اعتقاد دارند حضور درخشان در پرسپوليس آن هم به جاي دايي مانند اين است که دايي به درخشان پاس داده تا گل بزند...

 

هيچ اشکالي ندارد، بعضي مواقع مهاجمان براي هافبک‌ها موقعيت‌سازي مي‌کنند و پاس گل مي‌دهند؛ اين يک تعامل دوطرفه است.

 

* چرا چند ساعت پيش از آغاز تمرين به درفشي‌فر مي‌آييد؟

 

چون انسان منضبطي هستم. من معتقدم پيش از آغاز تمرين بايد قسمت‌هاي تمرين آماده باشد تا بازيکن بداند قرار است در تمرين چه کار کند. دوست ندارم ديرتر از بازيکن به تمرين بيايم و با عجله کارها را انجام دهم. دستياران من پيش از تمرين وظايفشان را مي‌دانند.

 

* به عنوان سؤال پاياني، هدف شما در اين فصل چيست؟

 

موفقيت پرسپوليس هدف اول ما است. ما مي‌خواهيم به تيم‌هاي بالاي جدول برسيم وقتي به آنها رسيديم آن وقت به قهرماني فکر مي‌کنيم.

 

-تسنيم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 197
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 401
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 4,099
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,035
  • بازدید ماه : 5,035
  • بازدید سال : 37,511
  • بازدید کلی : 629,632