loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 40 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

 

هفته نامه تماشاگران امروز گفت و گوي جالبي با حميد درخشان انجام داده که در آن سرمربي پرسپوليس اشاره کرده که افکار بازيکنان پرسپوليس مخرب است.

با درخشان در مورد اين روزهاي پرسپوليس حرف زديم و البته گذشته‌اي که او فکر مي‌کند اگر نسل جديد از آن خبر داشتند، حالا کار کردن براي‌اش اين قدر سخت نبود.

 

 

 

*مي‌گويند شما از بس انتقاد کرديد، شديد سرمربي پرسپوليس. اين را قبول داريد؟

 

 

 

اگر حرفي زدم براي بهبود شرايط بود. نمي‌خواستم نفع شخصي را در نظر بگيرم. وقتي در مورد پرسپوليس حرف مي‌زنيد، در اصل در مورد ميليون‌ها هوادار اين باشگاه صحبت مي‌کنيد. به هر حال پرسپوليس آن طور که انتظار مي‌رفت نتوانست نتيجه بگيرد و من هم در اين مورد حرف مي‌زدم. دوستان رسانه‌اي تماس مي‌گرفتند و من فقط نظر شخصي‌ام را به عنوان يک هوادار بيان مي‌کردم. آن زمان که انتقادهايي نسبت به نوع بازي و امتيازگيري پرسپوليس داشتم، موضوع سرمربيگري خودم مطرح نبود.

 

 

 

*امروز شما را مخالف و دشمن علي دايي مي‌دانند. خودتان هم همين را مي‌خواهيد؟

 

 

 

به هيچ وجه. من دوست علي دايي هستم. هر چند او در روز معارفه من، حرف‌هاي عجيبي عليه‌ام به زبان آورد اما بايد اين مساله را به پاي عصبانيت آن لحظه دايي گذاشت. من هميشه به دايي احترام مي‌گذارم و به او خسته نباشيد مي‌گويم. کار کردن در پرسپوليس سخت است. من هم مديرعامل باشگاه پرسپوليس نبودم که نقشي در جابجايي داشته باشم. به من گفتند تيم بد نتيجه گرفته و مي‌خواهند تغييرات ايجاد کنند، از من خواستند در سمت سرمربي به تيم کمک کنم، من هم با افتخار اين سمت را پذيرفتم.

 

 

 

*و از اينکه مدام برخي محبوبيت دايي را چکش کنند بکوبند به سرتان ناراحت نمي‌شويد؟

 

 

 

نه، موضوع اصلا محبوبيت من يا علي دايي نيست، موضوع نجات دادن پرسپوليس است. ما مي‌خواهيم تيم را از اين وضعيتي که در آن گرفتار شده نجات دهيم. شايد دايي در حال حاضر از همه محبوب‌تر باشد، من هم مي‌گويم محبوب بنده و باقي پيشکسوتان هم است، اما آيا با گفتن اين مسائل، دردي از پرسپوليس درمان خواهد شد؟ هواداران دايي را دوست دارند چون او زحمات زيادي کشيده که علي دايي شده است ولي بايد نگاهمان را تغيير دهيم. امروز مساله اصلي، خودِ پرسپوليس است. اين تيم بايد به دوران اوج خود برگردد. يک زماني در اين باشگاه، هيچ‌کس محبوب‌تر از علي پروين نبود. قبل از آن هم بازيکنان و مربيان گذشته محبوبيت زيادي داشتند. اصلا اين خاصيت پرسپوليس است که هر کسي را محبوب و مشهور مي‌کند؛ به‌خصوص فردي مثل علي دايي که با پرسپوليس به قهرماني هم دست پيدا کرده است اما يک پرسپوليسي اصيل، به دنبال چهره‌ها نمي‌رود بلکه موفقيت تيم برايش مهم است. بگذاريد اين را هم بگويم که من هيچ انتظاري از هواداران ندارم. فقط آرزو مي‌کنم بازيکنان و تيم را حمايت کنند. براي من هيچ فرقي نمي‌کند که چه کسي سرمربي تيم باشد، من دوست دارم تيممان نتيجه بگيرد. امروز اگر پرسپوليس نتيجه بگيرد، همين هواداران خوشحال و شاد مي‌شوند يا نه؟ چه فرقي مي‌کند که بگويند حميد درخشان يا علي دايي، چيزي که اهميت دارد، پرسپوليس بوده و است.

 

 

 

*شما برگشتيد و با اين هجمه مواجه شديد. هجمه‌اي که عليه درخشان شعار مي‌دادند. در وهله اول، واکنشتان چه بود؟

 

 

 

به خودم گفتم با صبر و حوصله بايد از اين روزها عبور کنيم. تماشاچي پرسپوليس فقط برد مي‌خواهد. اگر بتوانيم اين هدف را دنبال کنيم، شک نداشته باشيد که همه اين شعارها هم کمرنگ خواهدشد. تيم اگر به نتيجه دلخواهش برسد، چنين شعارهايي نمي‌شنويد. تماشاگران شعار مي‌دهند که اوضاع و احوال پرسپوليس روبراه شود، وقتي تيم روي دور برد بيفتد، عليه چه کسي مي‌خواهند شعار دهند؟ در ضمن، بعيد مي‌دانم همه پرسپوليسي‌ها مخالف ايجاد تغييرات در پرسپوليس باشند. خيلي‌ها تا همين چند وقت قبل مرا مي‌ديدند و مي‌پرسيدند چرا تيم بد نتيجه مي‌گيرد؟ يا سوال‌هايي از اين دست.

 

 

 

*مي‌گفتند شما منشوري هستيد!

 

 

 

چه کسي اين حرف‌ها را مي‌زند؟ چرا؟ مگر من چه کار کرده‌ام که منشوري باشم؟ چرا اينقدر در اين فوتبال شايعه وجود دارد؟ يک عده نشسته‌اند و به جاي کمک به فوتبال، فقط اعصاب ديگران را به هم مي‌ريزند. من منشوري نيستم و هرگز منشوري نبوده‌ام.

 

 

 

*پس براي حضورتان در پرسپوليس هيچ مشکلي از اين بابت نداشتيد؟

 

 

 

به هيچ وجه.

 

 

 

*ماجراي امضاي تعهد مضاعف چه بود؟

 

 

 

برگه‌اي به همه مربيان مي‌دهند تا آن را امضا کنند. من هم قبل از ثبت قرارداد بايد آن برگه را امضا مي‌کردم. اين يعني منشوري هستم؟ اميدوارم بساط اين مسائل هر چه زودتر از فوتبال کشورمان برچيده شود.

 

 

 

*يک موضوع ديگر هم هنگام حضور شما در پرسپوليس مورد بحث بود؛ مي‌گفتند برخي بازيکنان کم‌کاري مي‌کنند. شما اين را قبول داريد؟

 

 

 

من با به کار بردن کلمه کم‌کاري کاملا مخالفم. به عقيده من يکي دو بازيکن جوان پرسپوليس به‌دليل جدايي يکباره علي دايي دچار احساسات شدند و نتوانستند احساساتشان را کنترل کنند. وقتي شرايط رواني يک بازيکن افت کند، حتما روي ميزان دوندگي و تمرکز او تاثير منفي مي‌گذارد. اين براي هر تيمي مخرب است. ما بايد طور ديگري به بازيکنانمان نگاه کنيم.

 

 

 

*گفته بوديد با اين بازيکنان صحبت خواهيد کرد. اين کار را انجام داديد؟

 

 

 

بله، سعي کردم با آنها حرف بزنم. ارتباط برقرار کردن با بازيکنان پرسپوليس بسيار ساده و راحت است چون حرفه‌اي هستند و شرايط را درک مي‌کنند. من به آنها گفتم بازيکن حرفه‌اي بايد تفکر حرفه‌اي داشته باشد. ما مربيان همواره ساکمان پشت درِ رختکن است. امروز مي‌گويند شما بايد سرمربيگري اين تيم را برعهده بگيري و ممکن است فردا ما را اخراج کنند. اساسا چنين رفت و آمدهايي در فوتبال ما وجود دارد و اجتناب‌ناپذير است. من فقط به آن بازيکنان گفتم بايد خودتان را براي شرايطي سخت‌تر از اين بسازيد. بايد با تمرکز به ميدان برويد تا چنين حرف‌هايي پشت سرتان نباشد. در ? بازي گذشته حداقل ? يا ? فرصت ايده‌آل گلزني داشتيم که همه آنها را از دست داديم. من به بازيکنانم گفتم اگر آن فرصت‌ها به گل تبديل مي‌شد، امروز هيچ حرفي پشت سر هيچ‌کدام از شما نمي‌زدند. برخي احساساتي شده بودند که اميدوارم به فوتبال اصلي‌شان برگردند. به يکي از اين بازيکنان گفتم اگر قرار باشد در چنين اوضاع و احوالي بماني، خيلي زود از پرسپوليس جدا خواهي شد و اگر از اين تيم بروي، ديگر هيچ‌کس به ياد نمي‌آورد روزي پيراهن پرسپوليس را به تن کرده بودي. آنها اين موضوع را پذيرفته‌اند چون مي‌بينم که در تمرين‌ها، با انگيزه و روحيه‌اي بسيار بالا کار را دنبال مي‌کنند.

 

 

 

*مي‌گويند شما دربي‌باز هستيد. آخرين باري را که به عنوان سرمربي پرسپوليس در روز دربي روي نيمکت اين تيم نشسته بوديد، يادتان هست؟

 

 

 

بله، بازي را سه صفر برديم و تعويضي‌هايم گل زدند. مهدي مهدوي‌کيا آن زمان فقط ?? يا شايد ?? سال داشت که به استقلال گل زد. انصافا بايد گل‌هاي بيشتري هم مي‌زديم، حداقل بايد ? يا ? گل ديگر مي‌زديم چون چند موقعيت استثنايي داشتيم ولي آن بازي را هيچ وقت فراموش نمي‌کنم.

 

 

 

*حالا خودتان را يک دربي‌باز مي‌دانيد؟

 

 

 

خدا کند اين طور باشد. در دربي بايد يک تيم شجاع داشته باشيد و از اتفاق‌هاي بازي نترسيد. مي‌خواهم پرسپوليس را تا قبل از رسيدن به روز بازي با استقلال، به اين سطح برسانم. هيجان دربي شايد بازيکنان جوان را اذيت کند ولي اگر درست مديريت شوند، مشکلي پيش نمي‌آيد.

 

 

 

*فکر مي کنيد الان مشکل تيمتان کجاست؟ دفاع، هافبک يا حمله؟

 

 

 

هافبک و خط حمله. کناره‌ها هم بايد تقويت شود. باز هم مي‌گويم تيم جوان و خيلي خوبي داريم ولي اين تيم به تقويت فوري نياز دارد.

 

 

 

نام رضا نوروزي را از ليستتان خارج خواهيد کرد؟

 

هنوز در مورد نوروزي تصميم نهايي نگرفته‌ايم. او بدشانس بود که مصدوم شد. نمي‌دانم، شايد مجبور به اين کار شويم ولي شخصا هيچ تمايلي به خارج کردن نام نوروزي از ليست تيم ندارم.

 

 

 

*به نظر شما اين پرسپوليس مي‌تواند قهرمان ليگ شود؟

 

 

 

نه تنها پرسپوليس بلکه هيچ تيم ديگري از حالا نمي‌تواند نقشه‌اي براي قهرماني بکشد. ما بايد فعلا سخت کار کنيم و به دنبال ثبات در نتيجه‌گيري باشيم. ذهن بازيکنان من پر از تفکرات مخرب است؛ مثلا مي‌ترسند که پرسپوليس باز هم شکست بخورد. اين ترس و استرس‌ها، اين نگراني‌ها هم به تيم ضربه مي‌زند و هم به خودِ بازيکن. بايد اين عوامل را از ذهن بازيکنان دور کنيم و اجازه بدهيم به بالاترين حد از اعتماد به نفس برسند. قطعا پتانسيل پرسپوليس بالاتر از چيزي است که برخي تصور مي‌کنند. من مي‌خواهم يک تيم شجاع داشته باشم. البته در نيم‌فصل، هم زمان کافي براي ايجاد تغييرات تاکتيکي در تيم داريم و هم مي‌توانيم بازيکنان جديد جذب کنيم. اصلا شايد در نيم فصل دوم با تيمي کاملا متفاوت به ميدان برويم. پرسپوليس با ميليون‌ها هوادار بايد همواره در جمع مدعيان قهرماني باشد. اين خوب نيست که بازيکنان در بازي‌هاي خانگي از شکست بترسند. در ورزشگاه آزادي هميشه بايد عالي بازي کنيم و به حريفان موقعيت ندهيم. يعني ديگر زماني براي از دست دادن امتياز باقي نمانده است. اول بگذاريد در نتيجه‌گيري و برطرف کردن ضعف روحي تيم به يک نتيجه مطمئن برسيم و بعد در مورد قهرماني صحبت کنيم. چيزي که در ذهن من است، رساندن پرسپوليس به آن تيم رويايي دهه ?? و ?? است. مدام به اين قضيه فکر مي‌کنم که با استفاده از بهترين تاکتيک‌ها، به آن تيم رويايي برسيم. از طرفي، معتقدم ساير مدعيان قهرماني باز هم امتياز از دست مي‌دهند و اين موضوع قطعا به سود ماست. پرسپوليس بايد در انتظار چنين شرايطي باشد.

 

 

 

*در مورد ضعف بدني بازيکنان پرسپوليس زياد صحبت کرده بوديد. حالا شرايط را چطور مي‌بينيد؟

 

 

 

بازيکنان پرسپوليس در دوران بدنسازي نتوانستند به شرايط مطلوب برسند. من به دنبال دلايل، ريشه‌ها يا مقصران اين موضوع نمي‌گردم، بلکه فقط واقعيت را مي‌گويم. بازيکن اين تيم از دقيقه ?? نمي‌تواند به دستورات تاکتيکي به خوبي عمل کند. شما مي‌بينيد پرسپوليس در اين دقايق، بيشترين گل‌ها را دريافت کرده است، چرا؟ چون اين تيم از لحاظ بدني مشکل دارد. من و همکارانم سعي کرديم تمرين‌ها را دو جلسه در روز انجام دهيم و آرام آرام بازيکنان را به حد مطلوب برسانيم. کار کردن در اين شرايط سخت است ولي چاره‌اي نداريم و بايد بسازيم. ان‌شاا... به زودي تيم را به شرايط بدني خوبي مي‌رسانم تا بازيکنان بتوانند براي فوتبال‌هاي ??? دقيقه‌اي آماده شوند. در اين صورت است که ?? دقيقه تهاجمي بازي خواهند کرد. در همين ديدار مقابل راه‌آهن، ديديد از دقيقه ?? به بعد مجبور شديم دفاع کنيم. يکي از عوامل آن، فشار وحشتناکي بود که راه‌آهن روي دروازه ما مي‌آورد اما دلايل ديگري هم داشت؛ مثلا ضعف بدني بازيکنان. آنها خيلي زود خسته مي‌شدند.

 

 

 

*خيلي از هوادارهاي پرسپوليس از انتخاب شما شوکه شدند. در نظر سنجي برنامه ?? هم اغلب گفته بودند، ترجيح مي‌دادند دايي بماند يا مربي ديگري به جاي شما انتخاب شود. فکر مي کنيد چرا از آمدن شما استقبال نکردند؟

 

 

 

من هم يک پرسپوليسي هستم، از کره ماه که نيامده‌ام! سابقه‌ام نشان مي‌دهد چه کارهايي براي پرسپوليس انجام داده‌ام. از خيلي‌ها که اين همه ادعا دارند، پرسپوليسي‌تر هستم و سال‌ها پيراهن سرخ را به تن مي‌کردم. حالا من نبايد مورد حمايت مردم باشم؟ چرا برخي مي‌خواهند اين همه تبعيض بين دو مربي قائل شوند؟ بعضي از آنهايي که شعارهايي مي‌دادند، سن و سال کمي داشتند. قطعا اينها به ياد نمي‌آورند که وقتي هفده هجده سال قبل هدايت پرسپوليس به من رسيد، تيمم چطور بازي مي‌کرد. آن دربي ? – صفر را به ياد نمي‌آورند. اينها جوان هستند و تحت‌تاثير جو قرار گرفته‌اند اما بد نيست به من زمان بدهند. اگر خوب بودم که همين هواداران خوشحال مي‌شوند. من هم ايده‌هاي زيادي براي هدايت پرسپوليس دارم، هم آمده‌ام به خانه‌ام تا به پرسپوليس کمک کنم. مگر مي‌خواهم اين تيم را زمين بزنم؟ باور کنيد کوچک‌ترين توقعي از مردم ندارم فقط اينکه شايسته برخي رفتارها و شعارها نبودم. اين حق من بود که روزي سرمربي پرسپوليس شوم، حالا هم به حقم رسيده‌ام. فکر نمي‌کنم زياده‌خواهي باشد که از هواداران بخواهم به من زمان بدهند.

 

-نود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 192
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 2,136
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,072
  • بازدید ماه : 3,072
  • بازدید سال : 35,548
  • بازدید کلی : 627,669