loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 50 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

 

پرسپوليس و راه آهن که ريشه تشکيل آنها به دهه 40 برمي گردد در آستانه 50 سالگي به مصاف هم مي روند.

راه آهن در سال 1317 مدتي با نام بنگاه سراسري راه آهن فعاليت خود را شروع کرد که ارتباطي با را آهن امروز ندارد و تاسيس راه آهن امروز به دهه 40 برمي گردد اما راه آهني ها در زمان انصاري فرد سال 1317 را با شوق بسيار به عنوان سال تاسيس خود انتخاب کردند.

 

راه آهن و پرسپوليس دو تيم هم خانواده از حيث مربيان مشترک و بضاعت انساني هستند، تيم هاي که موقعيت خوبي در جدول ندارند و حالشان خوب نيست بخصوص پرسپوليس که نسبت به موقعيت سال گذشته 7 پله سقوط کرده در حالي که راه آهن همان شرايط همه ساله را دارد. پرسپوليس و راه آهن براي خروج از بحران و رسيدن به شرايط آرماني بي رحمانه به 3 امتياز اين ديدار مي نگرند.

 

1. پرسپوليس با 9 و راه آهن با 8 امتياز در پله هاي نهم و دهم جدول ايستاده اند. حداکثر رتبه اي که پرسپوليس و راه آهن برابر هم به دنبال کسب برد احتمالي، در شرايط دست به دست هم دادن ابر و ماه و خورشيد و فلک، کسب خواهند کرد براي پرسپوليس رتبه هفتم و براي راه آهن رتبه هشتم است.

 

2. راه آهن با مديريت حميد استيلي به مصاف پرسپوليس مي رود، استيلي از سال 1377 و در شانزده سال گذشته به جز مقاطعي که معمولا از يک سال فراتر نرفته، همواره يک طرف مربيگري بازي در ميدان، سرمربيگري، مشاوره مديرعامل، حضور در هيات مديره، مديريت کميته هاي مختلف و ... بوده و حالا به عنوان اولين مالک ـ سرمربي يک تيم در تاريخ ليگ برتر به مصاف تيم سابق مي رود.

 

3. راه آهن امروز 7 مرد دارد که يا در زمين هستند يا روي نيمکت نشسته اند؛ نفراتي که سابقه حضور در پرسپوليس را دارند. امير عابدزاده، شيث رضايي و بهادر عبدي در داخل ميدان و حميد استيلي، احمدرضا عابدزاده، بهنام ابوالقاسمپور و علي لطيفي روي نيمکت. (علي لطيفي در مقطعي بازيکن کمکي پرسپوليس در جام باشگاه هاي آسيا بوده است.) به اين افراد اضافه کنيد نام نفراتي چون جعفر کاشاني، حسين کلاني و محمدرضا زادمهر که قرار است بعد از واگذاري رسمي باشگاه راه آهن به حميد استيلي به عنوان اعضاي کميته فني و هيات مديره انتخاب شوند.

 

4. پرسپوليس امروز ديگر علي دايي، رضا فروزاني، محمد مولايي و جواد منافي، مرداني از جمع راه آهني هاي گذشته را ندارد. اما در داخل ميدان آنها افرادي را دارند که به واسطه حضور علي دايي در پرسپوليس بعد از دو سال حضور در راه آهن به پرسپوليس آمده يا در اين مقطع يار مشترک محسوب مي شدند که البته بعضي از آنها ديگر در هيچ کدام از دو تيم نيستند مثل سامان آقازماني. اما اميد عاليشاه، حميدرضا علي عسگر، عليرضا نورمحمدي، مهرداد کفشگري از مردان داخل ميدان هنوز راه آهني هستند.

 

5. پرسپوليس در طول تاريخ خود يکي از مطرح کنندگان عمده ستارگان راه آهن بوده است. نفراتي بسيار از ستارگان راه آهن بعدها به پرسپوليس پيوستند. مردان چوني بيوک وطن خواه، بهمن نوروزي، فريدون معيني، رضا وطن خواه، ابراهيم آشتياني، کاظم سيدعليخاني، جهانگير فتاحي، محمدرضا زادمهر، غلامرضا فتح آبادي، ناصر محمدخاني، فرشاد پيوس، مجتبي محرمي، مرتضي فنوني زاده، منوچهر شفقتيان و عليرضا محمد. اما بازيکناني هم داشته ايم که از پرسپوليس به راه آهن آمدند به جز نفراتي که از آنها ياد کرديم فرزاد آشوبي، مجتبي زارعي، فرشيد کريمي، محمدرضا ماماني، حسين کعبي و ...

 

6. آخرين بازي بين پرسپوليس و راه آهن در 21 فروردين سال جاري انجام شد و طي آن پرسپوليس برابر راه آهن مساوي کرد چه بسا اگر پرسپوليس در آن بازي برنده مي شد قهرمان ليگ گذشته بود اما راه آهن يکي ازتلخ ترين مساوي هاي تاريخ پرسپوليس را به اين تحميل کرد تا قهرماني پرسپوليس را تيم سابق علي دايي از علي دايي بگيرد.

 

7. بيلان سابق عملکرد پرسپوليس و راه آهن از دوراني که راه آهني ها به ليگ برتر برگشته اند عبارت از 7برد، 8 مساوي، 4 باخت، 24 گل زده و 19 گل خورده براي پرسپوليس.

 

8. بهترين برد پرسپوليس در تاريخ برابر راه آهن نتيجه 8 ـ1  در شهريور 63 و بهترين برد راه آهن برابر پرسپوليس نتيجه  4ـ3 در روز 17 ارديبهشت 91 بوده است.

 

9. ميدان فقط يک يار محروم دارد محسن بنگر در زمين حضور ندارد اما 3 بازيکن 2 اخطاره در ميدان هستند که مي توانند به صورت بالقوه مي توانند محروم شوند. ابراهيم کريمي از راه آهن، حميد علي عسگري و رضا حقيقي از پرسپوليس اين نفرات هستند.

 

10. پرسپوليس و راه آهن برابر 6 حريفشان از 8 بازي گذشته مصاف مشترک داشته اند که اتفاقا فقط نتيجه آنها در يک بازي برابر بوده است آن هم بازي با تراکتورسازي که طي آن پرسپوليس 3 ـ 1 و راه آهن 4ـ1 به تراکتورسازي باخته اند. اما عملکرد راه آهن برابر نفت و ملوان بهتر بوده است. راه آهن 2 ـ 1 نفت و 1ـ صفر ملوان را برد اما پرسپوليس برابر نفت 1ـ1 کرد و به ملوان 2 ـ 1 باخت. برابر تيم هاي ذوب آهن، پديده و صبا نتيجه پرسپوليس بهتر بوده است. راه آهن با ذوب آهن و صبا 2ـ2 کرد اما پرسپوليس را 1 ـ صفر و صبا را 2ـ صفر برد، راه آهن به پديده 3 ـ صفر باخت اما پرسپوليس با پديده 1 ـ 1 مساوي کرد.

 

 

جهت بزرگنمایی ، روی تصویر کلیک کنید

 

 

 

 

-ورزش3

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 176
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 3,485
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,421
  • بازدید ماه : 4,421
  • بازدید سال : 36,897
  • بازدید کلی : 629,018