loading...
تصاویر و ویدیوهای جدید ورزشی در جهان
بنر سایت ما

Admin بازدید : 41 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 

نارضایتی از داوری‌های لیگ برتر و برخورد با معترضان / فدراسیون خودزنی کرد؟

 

 آیین‌نامه انضباطی جدید فوتبال ایران باعث شد داوران از همین هفته اول لیگ برتر وارد حاشیه شوند.


شاید اگر فدراسیون فوتبال می‌دانست آیین نامه جدیدش این همه حاشیه ساز می‌شود، هیچ وقت حاضر نمی‌شد این آیین نامه را تنظیم كند. آیین نامه انضباطی جدید فوتبال ایران محرومیت‌هایی سنگین برای افرادی كه از داوری انتقاد می‌كنند در نظر گرفته كه این جرایم در سال‌های گذشته وجود نداشته. هدف فدراسیون از این كار، جلوگیری از انتقادهای بی رویه بازیكنان و مربیان از عملكرد داوران بوده.
اما حالا سوال اصلی اینجاست كه آیاد این تهدیدها و در نظر گرفتن محرومیت‌های سنگین می‌تواند مانع اعتراض مربیان و بازیكنان به عملكرد داوران شود؟ با وجود هشدارهای فدراسیون، در هفته اول لیگ برتر ثابت شد كه مربیان و بازیكنان نمی‌توانند عصبانیت بعد از مسابقه خود را كنترل كنند و اگر از عملكرد داور رضایت نداشته باشند، علیه داور حرف می‌زنند. نمونه آن بازیكنان پرسپولیس و علی دایی بودند كه علی داوری صحبت كردند. یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن هم توجهی به تهدیدهای فدراسیون نكرد و علی داوری حرف زد.
البته فدراسیون فوتبال هم خیلی زود به این مصاحبه‌ها واكنش نشان داد و دوشنبه 13 مرداد جرایم نقدی برای افرادی كه علیه داوری مصاحبه كرده بودند در نظر گرفت. علی دایی، مهرداد كفشگری، محسن بنگر و یحیی گل‌محمدی افرادی بودند كه به خاطر اعتراض به داوری‌های هفته اول جریمه شدند. فدراسیون چهارشنبه هم اعلام كرد كه اگر این نفرات جریمه خود را تا پیش از مسابقه هفته دوم واریز نكنند، حق همراهی تیم خود را ندارند. نكته جالب توجه در مورد علی دایی این بود كه او در مورد آیین نامه جدید فدراسیون، با هوشنگ نصیرزاده رییس کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال كه این آیین نامه را تدوین كرده هم به جنگ رسانه‌ای پرداخت و چند بار علیه او مصاحبه كرد.
نصیرزاده در مورد آیین نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «از این پس بر اساس آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر کس قبل و بعد از انجام مسابقه چه در جراید و برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و چه در زمان برگزاری مسابقه علیه داوری صحبت کند بلافاصله و بدون احضار یک ماه محروم خواهد شد. این ماده از مقررات اروپایی تقلید و همانند آن نوشته شده و موضوع عجیبی نیست.»
شاید زمانی كه این آیین نامه تدوین می‌شد مسئولان فدراسیون تصور می‌كردند كه دیگر كسی علیه داوری‌ها حرف نخواهد زد اما حالا كه فقط یك هفته از شروع لیگ گذشته، مشخص شده كه اهالی فوتبال چندان هم این آیین نامه را جدی نخواهند گرفت. ظهر روز چهارشنبه، مجید جلالی سرمربی سایپا كه در نشست خبری پیش از دیدار هفته دوم تیمش شركت كرده بود، خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت كه نمی‌شود با زور، جلوی اعتراضات به داوری را گرفت. او گفت كه فدراسیون برای رسیدن به هدف خود باید به روش‌های فرهنگی رو بیاورد.
از طرفی منصور ابراهیم‌زاده سرمربی پیكان هم در نشست خبری پیش از دیدار هفته دوم تیمش ضمن اعتراض به عملكرد داور هفته اول گفت: «تیم ما از همین ابتدای لیگ با مشكل داوری مواجه شده. سال قبل هم از هفته چهارم داوری‌ها به ضرر ما شد. امسال از همین هفته اول این اتفاق افتاده. برنامه نود هم اشتباهات داوری را نشان داد. امیدوارم داوران با اراده‌تر تصمیم بگیرند. امیدوارم تیم‌های ما از اشتباهات داوری ضرر نكنند.» این مصاحبه‌ها ثابت كرد كه اهالی فوتبال خیلی هم به آیین نامه انضباطی جدید توجه نمی‌كنند و اگر واقعا اعتراضی داشته باشند، آن را بیان می‌كنند. حالا شاید مسئولان فدراسیون فوتبال هم به این نتیجه رسیده باشند كه اگر این قدر روی آیین نامه جدید انضباطی تاكید نمی‌كردند، حاشیه‌های داوری لیگ خیلی دیرتر از هفته اول شروع می‌شد و مجبور نبودند از همین ابتدای لیگ، پاسخگوی اعتراضات اهالی فوتبال به داوری‌ها باشند.

 

 

 

مرجع: پرسپولیس نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما عزیزان. این وبلاگ شخصی من هستش که تقدیم میکنم به همه شما پرسپولیسیا. "محمدرضا جانی پور"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم چطوره ؟؟؟ خواهشا نظر بدین
    پرسپولیس

    123456

    آمار سایت
  • کل مطالب : 3222
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 116
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 1,308
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,244
  • بازدید ماه : 2,244
  • بازدید سال : 34,720
  • بازدید کلی : 626,841